vrijdag 24 februari 2017

Toekomst

Mijn huis blijft zich ontwikkelen

De toekomst, waar gaat het heen?

Overal waar je kijkt zijn computers, smartphones en wearables. Ze verschijnen in nieuwe contexten en omgevingen. Deze worden bediend via apps die steeds meer uitgaan van een optimale gebruiksbeleving.
Net als in mijn huis, mijn hele huis ligt helemaal bom vol van de technische snufjes.

Het internet, een verslaving of een gewoonte?

Weet je wel hoe belangrijk het internet wel niet is? Ik zeg je eerlijk dat ik niet zonder het internet kan. Het lijkt verslavend maar zonder het internet ben ik niks. Mijn hele leven is afhankelijk van het internet. Ik ben ook blij dat ik glasvezel heb, daarmee kan ik super snel internetten.

Beveiliging is belangrijk

Ik ben wel altijd bang dat mijn privé dingen voor iedereen open is. Ik wil liever niet dat mensen dingen over mij te weten komen dus heb ik op alles een slotje. Technologie maakt het belang van goede beveiliging steeds groter. Want als het verbonden is met het internet, dan bestaat de kans dat het gehackt kan worden.

Privacy

Al die persoonlijke gegevens op al die servers maken privacy een grote en belangrijk prioriteit. Dus je wilt niet dat deze gestolen worden.
Ik zeg het ook tegen mijn vrouw, die heeft een Instagram account met ongeveer 2000 volgers, ze zet dan allemaal foto’s van haar online maar ze heeft dan geen slotje, dat houdt in dat haar profiel voor iedereen beschikbaar is en gewoon open is voor iedereen.
Ik vertel haar dan ook dat ze dat niet moet doen, maar ja vrouwen hé.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten